sâmbătă, 2 iulie 2011

Sahara

Autor : George Topârceanu
Strofa I-a


                                   Sahara

                           Eu nu mă duc la cinematograf.
                           In suflet port o lume minunată ,
                           Tablouri vechi, pe care niciodată
                           Nu le păteaza muștele de praf...
                           Veneția, Bosforul, Niagara,
                           Brazilia, Eghipet, Dardanele,
                           Fiorduri, munți, priveliști din Sahara
                           Ies rând pe rând din noaptea minții mele.
                           Sahara!... Uite, vreau sa fac o probă,
                           S-aduc Sahara chiar la mine-acasă :
                           Mut scaunul beteag de lângă masă
                           Și stau asa, cu spatele la sobă...
                           S-a ridicat grozav temperatura!...
                           Pe galbene nisipuri arzătoare
                           Un palmier încremenit în soare
                           Visează lung... Abia suport căldura.
                           Mi-am rupt în coate hainele de dril.
                           Pe drumul ăsta lung cât Ramajana,
                           De-o săptămână mergem către Nil...
                           A poposit în oază caravana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu